torsdag den 9. februar 2012

Cat eller Yusuf?

For et par måneder siden var jeg inde på youtube fordi jeg ville høre nogle sange af en af mine yndlings kunstnere fra da jeg var lille, Cat Stevens.
Jeg skriver "Cat Stevens" i søge feltet og klikker på min favorit.
Ude i siden kan jeg se en video med Cat, men under navnet Yusuf Islam. Det undre mig lidt og jeg klikker på videoen, og endnu flere under samme navn dukker op! Hmm.
Jeg google'r Cat Stevens og finder ud af han har skriftet navn og har konverteret til Islam!
Forstil jer lige det chok, når en kunstner man har hørt hele sit liv lige pludselig går under et andet navn og har byttet sin tro ud med en anden.

Her er en af mine yndlingssange fra Cat (Ja, det kalder eg ham altså stadig og det bliver jeg ved med...)
youtube.com/watch?v=7sjSHazjrWg

Hvad ville i sige til hvis en af jeres yndlings kunstnere lavede sådan et 'stunt' ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar